Valve – odnośnie fali hejtu na Firewatch’a

W wyniku kontrowersyjnych wydarzeń związanych z osobą Felix’em “PewDiePie” Kjellbergiem, na Firewatcha wylała się ogromna fala hejtu. Masa negatywnych komentarzy wypisywanych na Steamie skłoniła Valve do zmiany w systemie przeglądania opinii użytkowników na ich platformie.

Po ostatnich wydarzeniach, twórca Firewatch ogłosił, że domaga się zdjęcia licencji DMCA i usunięcia wszystkich filmików z Firewatch’a, jakie nagrał Felix. Nie wszyscy dobrze przyjęli tę wiadomość. Spora część osób ‘zbombardowała negatywami’ Firewatch’a na Steamie, pisząc ogromną ilość negatywnych recenzji, by obniżyć ogólną ocenę gry.

Valve uważa wysyp negatywów za ogromny problem, ponieważ ludzie krytykują grę z powodu zupełnie z nią nie związanego. “Możliwe, że użytkownicy nie są zadowoleni z tego, co powiedział deweloper, że nie podoba im się jego decyzja związana z zaistniałą sytuacją lub nie zgadzają się z jego przekonaniami”, mówi Valve. “Wiele z tych kwestii nie jest związanych z zawartością gry i nie da się na ich podstawie adekwatnie jej ocenić. […]”

Valve informuje, że oceny gier, które ucierpiały w wyniku ‘zbombardowania negatywami’ zazwyczaj po jakimś czasie wracają do poprzedniego stanu. W przypadku Firewatcha, ocena ogólna jest Bardzo Pozytywna mimo, że najnowsze recenzje są Mieszane.

“To oznacza tylko jedno – kiedy gracze wysypywali swoje negatywne oceny spowodowane niezadowoleniem z zachowania dewelopera, osoby, które kupowały grę po tych wydarzeniach były równie zadowoleni z gry, jak gracze przed nimi. W przypadku, gdy ocena gry nie wróci z powrotem do poprzedniej, oznacza to, że za wysypem negatywów stał powód, który rzeczywiście był związany z zawartością samej gry, a ocena wystawiona przez nowych użytkowników jest adekwatna do aktualnie kupowanego produktu.”

“Nagły wysyp recenzji jest problematyczny” – kontynuuje Valve, ponieważ ciężko o adekwatną opinię gy. Chce również to naprawić w taki sposób, by nie powstrzymywać graczy od wyrażania swojej prawdziwej opinii.

W celu rozwiązania tego problemu, jednym z pomysłów Valve’a było zupełne usunięcie średniej oceny, by użytkownicy byli zmuszeni do czytania recenzji innych graczy. Wtedy, sami decydowaliby, czy sprawy niezwiązane z samą grą są dla nich istotne, bądź nie. Pomysł ten został jednak szybko porzucony. “Średnia ocen była dodana w odpowiedzi na prośby użytkowników już dawno temu. W wielu sytuacjach wynik ten nadal może być potrzebny nawet, jeśli w przypadku niektórych gier jest nieadekwatny.”

Valve rozważał również inne pomysły, takiej jak tymczasowe zablokowanie recenzji, czy zmiany w sposobie obliczania ogólnej oceny gry. Nie zdecydował się jednak wdrożyć żadnej z tych idei. Zamiast tego, skupi się na tym, jak użytkownicy będą mogli przeglądać recenzje w celu podjęcia świadomej decyzji.

“Począwszy od dnia dzisiejszego, każda strona będzie zawierała histogram pozytywnych i negatywnych recenzji dotyczących gry, a klikając na dowolną część histogramu, będziemy mogli przeczytać przykłady recenzji z tamtego okresu.” – mówi Valve. “Jako potencjalny klient, łatwo jest wykryć tymczasowe zniekształcenia w wykresie i zbadać recenzje z tamtego okresu. Wtedy, można podjąć decyzję o tym, czy było to coś istotnego. Zaletą tego pomysłu, że gracze wciąż mogą wystawiać swobodne opinie, jednak wymaga większego wysiłku ze strony potencjalnych nabywców.”

Valve zakończył post stwierdzeniem, że nic nie jest sztywno ustalone – wciąż szuka dobrego rozwiązania. Cały post dostępny jest pod tym linkiem

http://steamcommunity.com/games/593110/announcements/detail/1448326897426987372

3 listopada 2017
News

PUBG pobije League of Legends?

Brendan Greene – krótko o ogromnym sukcesie swojej gry. Sukces, który odniósł Playerunknown’s Battlegrounds jest…